2018. március 18., vasárnap

Poharas Rákóczi túrós mogyorós grilázzsal

Rákóczi János 4 aranyérmet is  nyert szakács olimpiákon. A túrós süteménye az 1958 világkiállítás után lett ismert.Ez a könnyebbik poharas változat, mert nem szeretjük a habot annyira a tetején, de akinek az tetszik, akkor készítsen tojáshabot a tetejére és karamellizálja pisztollyal. Nekem ilyen sajnos nincs.





Hozzávalók és elkészítés:
Az omlós tészta hozzávalói kis adag:6 dkg liszt 3 dkg cukor, 3 dkg vaj, pici hideg víz
Omlós tészta maradékom volt, és ezeket összetörtem egy kis sodrófával.
Ezek kerülnek a pohár aljába.
Ezután a házi baracklekvárt hígítottam kevés 1 evőkanál folyékony zselatinnal, és ráöntöttem a tésztatörmelékre. A túrókrémet 20 dkg túróból, kevés 10 dkg  krémsajttal, és 1 dl tejszínhabbal  2 vaníliás cukorral összedolgozzuk, és barackkompótból apró kockákat vágunk, majd vegyítjük a túrókrémhez.A barack lekvárra halmozzuk a túrókrémet.
Eltértem a következővel:
A tisztított pirított mogyoróból, és karamellizált cukorból grillázst készítettem, amikor kihűlt összetörtem, és ezzel szórtam meg a tetejüket.Behűtjük egy kicsit, és már fogyaszthatjuk is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése