2018. március 18., vasárnap

Jojó fánk

Fiatal korom óta szeretem ezt a süteményt, és az Interneten is sokféle recept van. Az enyém eredeti. Én ezt szerettem meg, és nem is változtatnék rajta, csak a krémjén szoktam.Annyira puha omlós ez a piskóta, szinte elolvad az ember szájában.Nagyon finom délutáni teázáshoz, vendégváráshoz, de húsvét táján is nagyon kelendő!







Hozzávalók:

8 tojás sárgája
3 egész tojás
18 dkg liszt
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
Kókuszkrém ami készen kapható kis üvegben ( én ezzel töltöttem)

Krém az eredeti: sárga krém és 15 dkg puha vaj

Az elkészítéshez:

500 mltej
3 dbtojás
150 gcukor
70 gliszt

Vaníliás cukor
Elkészítése:Készíthetjük liszt helyett azonos mennyiségű pudingporral vagy 50-50% pudingpor és liszt keverékével is.

A tojássárgáját kevés tejjel elkeverjük, hozzáadjuk a lisztet (vagy pudingport), és csomómentesre elkeverjük. A többi tejet a cukor felével és a vanillincukorral felfőzzük. A tojásfehérjéből a cukor másik felével kemény habot készítünk.Ha a tej felforrt, a péppel összekeverjük, visszatesszük a tűzre, és habverővel állandó keverés mellett addig főzzük, amíg sűrű nem lesz. Levéve a tűzről, óvatosan belekeverjük a kemény tojáshabot, és hagyjuk kihűlni.Ezután keverjük a puha vajat hozzá.
Elkészítése:
A tojássárgáját az egész tojásokkal a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük egy robotgéppel.A kemény krémhez szitáljuk a lisztet,és lazán összekeverjük. Habzsákba szedjük, és korongokat nyomunk egy sütőlemezre borított szilikon lapra belőle, egymástól 8 cm távolságra.Közepes vagy annál enyhébb tűzön világosra sütjük. A sárga krémhez hozzáadjuk a margarint, robotgéppel habosra keverjük, majd a fánkocskákat kettesével megtöltjük a vajas krémmel. Végül olvasztott csokoládéval megcsorgatjuk a tetejüket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése