2017. január 25., szerda

Pakcsoj.

Kedvet szeretnék csinálni hozzá egy-egy zöldség fogysztásához, és kipróbálásához. Én is nemrég találkoztam vele, de sajnos még nem sikerült termesztenem, pedig elvetettem a magját, és kiváncsian vártam mi lesz belle. Sajna semmi. Így ha legközelebb a Metro pultjain felfedezem vásárolok belőle,hogy végre én is megkóstolhassam ezt a nagyon eredeti szépségű finom zöldségfélét. Addig képen nézegessük. Aki viszont vett már, és kóstolta, az bizonyára nem bánta meg.

A keleti káposzta

A bordáskel, más néven pak choi vagy pak choy a keresztesvirágúak rendjébe és a káposztafélék családjába tartozik, azaz a fejes- és kelkáposzta rokona. Elsősorban a távol-keleti országokban termesztik és fogyasztják, bár kellemes íze, kiváló tápértéke és a kínai konyha népszerűsége miatt egyre inkább meghódítja Európát is. Levélnyelét és levelét fogyasztjuk. Külföldi oldalakon pak choi, pak choy vagy bok choy néven találjátok meg.

Tápanyagok
Tápanyagai közül ki kell emelni, hogy igen gazdag C- és K-vitaminban, béta-karotinban, folsavban, emellett számos fontos ásványi anyagot tartalmaz. Egy adag (kb 15 dkg) párolt bordáskel a napi ajánlott mennyiség másfélszeresét tartalmazza A-vitaminból, háromnegyedét C- és K-vitaminból. Mindezt csekély 20 kalóriáért Mint minden keresztesvirágú növény, a bordáskel is gazdag olyan antioxidánsokban, amelyek fontos szerepet játszanak a rákmegelőzésben és a koleszterinszint csökkentésében.
Kiemelkedően jól hasznosul a szervezetben a bordáskel kalciumtartalma, kétszer olyan könnyen, mint a tejtermékekből, és nagyságrendekkel jobban, mint más, magasabb oxálsavtartalmú zöldekből (például a spenótból). Mivel emellett igen magas a csontok anyagcseréjében szerepet játszó K-vitamintartalma is, a bordáskel fogyasztása hozzájárul csontjaink egészségéhez.