2017. április 17., hétfő

Női szeszély dióval.

Nagymamám régi receptkönyvében fedeztem fel anno annak idején,de fogalmam sincs miért ez a neve. Édesanyám is sütött biztosan hasonló sütiket, de sajnos nem emlékszem rá, hiszen kevés ideje volt arra hogy sütögessen, meg szegények is voltunk. Párszor megsütöttem fiatal koromben, de előkerült ez a diós változat, és nekem megtettszett nagyon. Úgy gondoltam megint megpróbálom, hiszen már nem is emlékeztem a receptjére.





HOZZÁVALÓK 14 szelethez:


  • A tésztához:
  • 15 dkg puha vaj
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 5 tojás sárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • 30 dkg finomliszt
  • csipet só
  • 2 dl langyos tej

  • A habhoz:
  • 5 tojás fehérje
  • 20 dkg cukor
  • 1 tk citromé
  • csipet só
  • valamint
  • 20 dkg sárgabarack lekvár
  • 10 dkg durvára vágott dió


    Elkészítése:
    A vajat habosra keverjük a cukorral, egyenként hozzákeverjük a tojások sárgáit, a kevés tejben feloldott élesztőt és a többi hozzávalót. Annyi langyos tejjel keverjük ki, amennyitől könnyen keverhető tésztát kapunk. A tésztát jól kidolgozzuk,vajazott, lisztezett kb 32x24 cm-es sütőtepsibe simítjuk.ha kicsit ragad, akkor vizes kenőkéssel simítsuk el. Közben a sütőt 180 fokra előmelegítjük, a tésztát kb.165 fokon 25 percig sütjük.
    A sütőből kivesszük, megkenjük jó házikészítésű sárgabarack lekvárral, és rásimítjuk a tojásfehérjéből, cukorból citromlével vert kemény habot, megszórjuk a dióval, és további kb. 10 percig sütjük lassú sütés mellett. Majd szárítjuk 15 percig 70 fokon.
    Teljes kihűlés után vizes késsel szeleteljük és kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése