2017. február 21., kedd

Sült őzgerinc vajas ceruzababbal.

Vadhúsból a legfinomabb az őz, és annak is a legnemesebb része az őzgerinc.Kedvező áron jutottam hozzá, amit nem lehetett kihagyni. Életem legfinomabb ételét fogyasztottam el, és büszkeséggel tölt el, hogy én magam készítettem.



Íme a recept:



Hozzávalók:


1,5 kg őzgerinc,

20 dkg füstölt szalonna,

 frissen őrölt bors

és 8 szem egész,

3 ág kakukkfű, 

2 tk dijoni mustár,

3 ek olaj,

1 tk borókabogyó,

1-2 dl száraz vörösbor,

5-6 gerezd fokhagyma

60 dkg zöldbab a körethez ( mirelit),a hosszú fajtából

Elkészítése:

Ha a húst egészben csonttal együtt süssük meg, nem feltétlenül fontos lehártyázni. A hús lehártyázása a csont nélküli húsoknál, filéknél fontos, hogy süléskor ne húzza össze a húst.
A puha húsrészeknél őzgerinc filé, karaj filé, bélszín, hátszín, stb. Én nem szoktam pácoláskor bort használni, mert savas és keményíti a húst. De nem olyan nagy probléma. A combnál, lapockánál nyugodtan lehet a pácoláshoz borokat használni. Pácoláskor a húst érdemes akkor dobozba tenni amibe kényelmesen belefér.
Az őzgerincet egészben meg kell mosni, papírszalvétával leszárítani, majd vékony füstölt szalonna csíkokkal a húsos részt megtűzdelni, sóval, borssal, durvára tört borókabogyóval, aprított kakukkfűvel, zúzott fokhagymával, mustárral ízesíteni, meglocsolni 1 deci olajjal és lefóliázva, hűtőben 1-2 napot pácolni. A csontos húst egy nap többször forgassuk át. Elkészítéskor fektessük a pácolt őzgerincet, egy nagyobb tepsibe, öntsünk alá 1 deci vizet, 1 deci száraz vörösbort és alufóliával lefedve, 180 C-fokos sütőben, pároljuk félpuhára. Végül vegyük le róla a fóliát és a forró sütőben süsük pirosra. kb 3 óra kell neki,mire elkészül.A zöldbabot pároljuk puhára,sózzuk,borsozzuk,és folyékony margarinnal locsoljuk meg.A húst lefejtem a csontról,szeletelem és a zöldbabos körettel kínálom.Adhatunk még párolt rizst is melléje,hogy laktatóbb legyen.A vadhúsban kevés a kalória,de roppant egészséges gazdag ásványokban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése