2017. január 1., vasárnap

Csirkemellfilé olaszosan


Minden elkészült ételem, egy sikerélmény! Ezt az ételt ünnepekre 
készítettem a vendégeimnek, és családtagjaimnak. Mivel a csirkemellet mindenki szereti, emellett döntöttem. Martha Stewart műsorát nézegettem videón, így találtam rá erre az olaszos finomságra. Amúgy is szeretem az amerikai nagyasszony receptjeit, már régóta gyűjtöm a videós felvételeket, és rengeteg anyag van a szobámban ami rám vár, hogy elkészüljenek.




Olívával meglocsolt és sóval megszórt zsemleőrlemény sütőben pirítva, így készül a panír.

A hozzávalók 6 személyre:

1  kg csirkemellfilé
12 db bazsalikom levél
2 csomag bivaly mozzarella
10 dkg parmezánsajt
1 üveg olasz paradicsompüré
1 dl olívaolaj,és só

A panírhoz:

3 db tojás
20 dkg liszt
8 zsemléből  pirított pankómorzsa

Elkészítése:

A csirkemelleket szeleteljük fel vékony egyforma szeletekre, és kicsit veregessük ki két fólia között. De csak kicsit,ne verjük szét a húst.A morzsához a zsemléket aprítóba tesszük, és felaprítjuk.Egy sütőtepsibe helyezzük, és megöntözzük olívaolajjal,és megszórjuk sóval. Forró sütőbe tesszük, és néha forgassuk át egy sütőlapáttal, hogy minden oldalról megpiruljanak. Ezután hagyjuk kihűlni. A legjobb előző nap elkészíteni,én is ezt tettem.A húsokat enyhén sózzuk, borsozzuk, és hagyjuk állni. A lisztbe szórjunk fokhagymasót, és kevés borsot. Ebbe forgassuk a csirkemell szeleteket, majd tojásba, és végül a pirított morzsába. Sütőlemezre tegyünk sütőpapírt, és fektessük rá a szeleteket. 200 fokos sütőbe süssük mindkét oldalát szép pirosra. Aki nem sajnálja a sütőt hogy piszkos lesz, az a rácsra rakja a húsokat, akkor nem kell forgatni.Alulra tegyen fóliát. A húst kivesszük és megkenjük paradicsomszósszal, majd a bazsalikom leveleket ráfektetjük 2 darabot, és csipkedjünk rá a bivaly mozzarellát. Előtte jól csorgassuk le a levétől. Tegyük vissza a sütőbe és süssük rá a sajtot. Azonnal tálaljuk. Szórjuk meg parmezán sajttal is gazdagon! Én édesköményes burgonya gratennel kínáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése