2016. december 17., szombat

Pisztáciás joghurtpite gránátalmával


Ezt a gyönyörű desszertet Dusha Csenge cukrásztól láttam, és egyből eldöntöttem, hogy elkészítem.  Nemcsak szép, de nagyon finom is ez a tortácska, amivel én is megörvendeztettem magunkat.Már többször nyertem vele versenyeken, igazán örülök, hogy sikert aratott máshol is!A karácsonyi asztalon  méltó helye van.



  
 


Hozzávalók:


20 dkg süteményliszt
15 dkg vaj
7,5 dkg porcukor
3 dkg őrölt natúr zöld pisztácia, (vagy mandula)
csipet só
1 tojás sárgája

Joghurtkrém:

30 dkg görög joghurt
2 db tojás
1 ek liszt
1 tk vanília aroma
1 ek méz
8 dkg porcukor


Elkészítése:
A tésztát a hozzávalókból összeállítjuk, és fóliába csomagolva 1 órát pihentetjük a hűtőben. A tésztát kinyújtjuk, és ketté vesszük.
2 db 12 cm-es piteformába simítjuk, megszurkáljuk, és 190 fokos sütőbe vakon sütjük,ami azt jelenti, hogy sütőpapírral kibéleljük a formát, és száraz babot öntünk bele.Így kerül a sütőbe 15 percig sütjük. Ha elkészül, akkor kivesszük a szárazbabot, és eltávolítjuk a sütőpapírt. hagyjuk kissé hűlni, majd megtöltjük a joghurtos krémmel.
A krémhez:  A joghurthoz hozzákeverjük a tojásokat a mézet, cukrot, vanília aromát, és a cukrot.Végül a liszttel elkeverjük. Belesimítjuk a formákba és visszatesszük a sütőbe még 20 percig sütjük 160 fokon. Az oldalát ha elkészült felmelegített baracklekvárral megkenjük,  majd bepanírozzuk a durvára vágott pisztáciával. Gránátalmamaggal megszórva tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése