2016. december 26., hétfő

Csokival töltött csokis- mézes puszedli.


A karácsonyi asztalról nem hiányozhat a mézes puszedli. Enélkül a karácsony nem is karácsony. Édesanyám mindig készen vásárolta, mert sajnos nem tudta úgy megsütni, hogy puha legyen. nekem így is felejthetetlen maradt.Számtalan félét elkészítettem már, nekem is régen lassan alakult ki a tökéletes recept, de végül sikerült.Ez a recept viszont úgy jött létre, hogy ajándékba kaptam egy doboz Dr Oetkeres mézes sütiport, és akkor jött az ötlet, hogy töltött puszedlit sütök belőle. Gyorsan neki álltam, hogy hamar elkészüljön, mert vendégeket vártam. A doboz tartalma éppen elég volt, és a sütésálló csokoládé maradékom így legalább elfogyott. Viszont nem nagyon ettem belőle, mert mire észbe kaptam hűlt helye volt a doboznak az alján. Volt időm kicifrázni őket, és kesudiót is pirítottam hozzá, amivel megszórtam a fele puszedliket.Szuper jó lett!






Hozzávalók

a mézes tésztához:

200 gméz
100 gporcukor
1 tasakDr. Oetker Vanillincukor
15 gRama Vajas íz
250 gbúzaliszt (405 típus)
250 grozsliszt (997 típus)
1 csapott tk.Dr. Oetker Szódabikarbóna
1 tasakDr. Oetker Sütőpor Mézeskalács fűszerkeverékkel
1 dbtojás (közepes méretű)
5 evőkanál tej



Elkészítési mód:
1 doboz Dr Oetker mézes-kalács alappor( dobozos)

Elkészítjük a tésztát a leírás alapján egy robotgéppel összedolgozzuk. A leírásban tojás, és vaj kerül még hozzá. Aki a hagyományos receptet választja, az aszerint készítse.Pihentetem a tésztát a hűtőbe egy keveset, majd kinyújtom fél cm-re a tésztát. A sütésálló csokiból egy teáskanállal halmokat raktam egymástól kb 5 cm-eres távolságra, annyit, hogy a feléig legyen csak a töltelék. A tészta üres részét ráhajtottam a töltelékesre. Körbenyomogattam, majd pogácsa szaggatóval körbe kivágtam. Összenyomtam a szélét, nehogy szétnyíljanak. Szilikonnal bélelt sütőlemezre rakosgattam, és 190 fokos sütőben pár perc alatt megsütöttem. Légkeverésesben, amely alsó sütés is kell 6-8  perc alatt elkészül. Kihűlés után olvasztott csokoládéba mártottam egy fogpiszkáló segítségével, és csomagoló papírral bélelt tálcára rakosgatva tettem a hűtőbe dermedni. Azután fehér csokoládét olvasztottam kevés olajat hozzátéve, és egy dresszingzsákba szedve kicsi lyukassal díszítettem őket. A másik fele pirított kesudióval lett megszórva. Bármilyen alternatíva is kerül szóba, mind megfelel. Kinek az ízlése, és pénztárcájához igazítva. Nagyon finom puha, nem kell vele várni napokat hogy puhuljon.Azonnal lehet majszolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése