2016. szeptember 20., kedd

Szűzpecsenye tejszínes ördögszekérgombával gnoccival.



Nagyon szép ördögszekér gombát kaptam a minap a Lidl-ben. Törtem a fejem, hogy mit kéne belőle kihozni valami gyors, és finom ételt. Készen vettem gnocchit, és vadászmártást. Igaz, hogy nem vagyok oda a félkész zacskós termékekért, de a gyorsaság fontosabb. Amúgy sem tudnék borjúcsontot elővarázsolni, mert nem nagyon lehet felénk kapni,amiből lehetne készíteni a mártást, és eléggé macerás dolog is. Így tehát kevés hozzávalókból elkészült a második fogásom ebédre.



Hozzávalók.

20 dkg laska ördögszekér gomba
30 dkg sertés szűzpecsenye
3 ek olaj
1 csomag vadászmártás (Aldi)
1 dl tejszín
1 csomag gnocchi
1 ek liszt
só, bors

Elkészítése:
Egy serpenyőben felhevítem az olajat. Az érmékre vágott szűzeket sózom, borsozom, majd lisztbe mártva tettem sülni.Mikor mindkét oldalára szépen megsülnek, és puhák, akkor jó.Ha makacsabb hússal van dolgunk, akkor fedjük le, és puhítsuk a húst, majd süssük zsírjára.Kevés vizet ajánlok alája önteni. Amikor elkészültek kiveszem a serpenyőből egy tűzálló tálba és melegen tartom. A gnocchikat kifőzöm sós lobogó vízben 5 perc alatt, és azt is félreteszem tálalásig. Kevés olajjal összerázom. A gombát megtörlöm, és szeletekre vágom hosszában. Megint olajat hevítek, és rádobom a gombaszeleteket.Pár percig pirítom, majd vizet öntök rá, és a vadászmártás alapot hozzákeverem.Utána sózom, még ízesítem, és tejszínnel felöntöm.1-2 perc alatt kiforralom, és már tálalhatom is a hússal, és a gnocchival.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése