2016. június 27., hétfő

Ribizlis habos lepény


Az idei ribizli termésem nagyon kevés volt, mert 3/4 része elfagyott a tavaszi hideg időjárás miatt. Azért keveset tudtam szüretelni belőle, és készítettem egy-két finomságot. Ezt a süteményt már fiatal koromban megsütöttem többször is, a receptjét egy Gasztromagazinban találtam. Annak már van 25 éve. Akkoriban is rengeteg ribizlink volt, sokféle receptet keresgéltem, hogy felhasználhassam a gazdag C vitaminban lévő bogyós gyümölcsöt. Szörpöt már főztem, de a savanykás íze miatt kissé idegenkednek  sokan tőle. Íme a kedvenc habos édesség belőle:











Hozzávalók:



 40 dkg liszt

 1 sütőpor

 15 dkg vaj

 10 dkg porcukor

 1 citrom  reszelt héja

 5-6 ek. tejföl

csipet só


Tetejére:

 8 tojásfehérje

 30 dkg kristálycukor

 50 dkg ribizli

1/2 citrom leve


Elkészítése:

 A tészta hozzávalóit egy robotgép táljába öntjük a citromlé kivételével,és sima tésztát gyúrunk belőle. A tésztát 29x37 cm-es nagyságúra nyútjuk majd,egy szilikonnal bélelt sütőlemezre helyezzük.Villával megszurkáljuk és 180 fokos sütőben elősütjük kb. 10 perc.Ezalatt  egy másik robotgéppel kemény habot verünk a tojás fehérjéből melybe folyamatosan adagoljuk a cukrot és öntjük a citromlevet.A tisztított megmosott ribizlit lecsepegtetjük és egy szilikonlapát segítségével a habba keverjük.Ezután a kivett tészta tetejére kenjük egyenletes vastagságúra,majd megmintázzuk és a sütőbe visszatesszük 160 fokon 25 percig sütjük.Kihűlés után vízbe mártott késsel kis kockákra vágjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése