2016. február 15., hétfő

Tejszínes tintahalragu tintahaltintás tagliatellével sült zsályalevéllel.


Erre a látványos tésztára régen készültem, vártam az alkalmat, hogy friss tintahallal  készíthessem.

A lidl-ben vásároltam ezt a csodás fekete tésztát az olasz napok alkalmából. Nagyon megörültem, mert előtte vásároltam friss tintahalat a Metroban, és annyira ráhangolódtam, hogy rögtön a tejszínes változat jutott az eszembe, hogy elkészítsem. Az unokámnak, és a fiamnak nagyon ízlett, az amúgy látványosnak számító étek. Én igazából szívesen nekik főztem meg, mert nekem egy kicsit bizarrnak tűnt. Amúgy meg a tésztának kellemesen aromás (enyhén érezni a hal) ízét.A zsályalevél pedig nagyot dobott rajta, a sült ropogós állagával.Ajánlom a kipróbálását, bár az olaszoknál hétköznapibb és nem olyan különleges, mint nálunk.


Hozzávalók:

60 dkg bébi tintahal
1 csomag fekete tészta (spagetti,tagliatelle)
1 szál póré

2dl tejszín
olivaolaj
1 db fokhagyma
1 db paradicsom
1 ek petrezselyem
1dl fehérbor
zsálya 1 kis csokor

1 tk liszt

Elkészítése:
Olivát hevítek egy serpenyőben, a felkarikázott pórét rádobom, és lepirítom aranybarnára.
A tintahalat tisztítás után felkarikázom, a csápjait is hozzáteszem, és rádobom az összeset a hagymára. Paradicsomot felkockázom, és a zölddel megszórom. A ragut kevergetem folytonosan a zöldségekkel, sózom, borsozom, és felöntöm 1 dl fehér borral. Pár perc forralás után a tejszínbe 1 tk lisztet keverek,és a raguba csomómentesen elkeverem.2 perc, és kész is a ragu.A tésztát sós vízben kifőzzük, és a tálba szedem, majd a raguval tálalom. Kevés olajat hevítek, és a szárazra törölt zsályaleveleket megsütöm. Lecsepegtetem egy itatóson, és a ragu tetejére szórok belőle. Azonnal fogyasztható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése