2015. július 20., hétfő

Húsgombóc krémsajtos kaporszósszal.

Ez egy olyan étel,melyet nagyon régóta készítek a családomnak.Mindíg nagy sikere van,pedig sokan írtóznak a kaportól.Szerintem a mai gasztronómiában újra felfedezni látszik,hiszen sokféle ízesítéssel készülhet.Én is változtatttam időközben  az állagán,és kipróbáltam a krémsajtos variációt, tejfölt is tettem bele,de a krémsajttól lett igazán krémes az állaga a szósznak.Tökéletes én mondom,és az íze ebben a melegben még hidegen is megállja a helyét!



Hozzávalók:

A gombóchoz:

40 dkg darált marha,vagy sertéshús
só,frissen őrölt bors
1 db reszelt vöröshagyma
1 db tojás
5 dkg mosott rizs

A szószhoz:

1 csokor kapor
1 dl tejföl
1 db reszelt vöröshagyma
csipet só,
15 dkg mascarpóne krémsajt
1 ek borecet
2 ek cukor
bors,
1 ek étkezési keményítő
2 dl húsalaplé
Párolt rizs a köretnek.

Elkészítés módja:
A gombócnak valókat összegyúrjuk,és vizes kézzel gombócot formázunk belőle.Húslében feltesszük főni egy lábasban ,és lefedjük. Hagyjuk kb 30 perc alatt elkészül.Közben a kapormártást elkészítjük a következőképpen.A hagymát kevés olajon megfuttatjuk,és a vágott kaport rászórjuk.Összekeverjük,majd felöntjük a húsalaplével,és cukorral sóval, és borssal ízesítjük.20 percig főzzük, majd az étkezési keményítőt a vízzel elkeverjük,és besűrítjük vele a mártást.Ha túl sűrű lenne, akkor vízzel még higítsuk.Adjuk hozzá a tejfölt, ecetet, majd az elkevert sajtkrémet.Ezután botmixerrel szép simára pépesítjük. Ettől lesz a szószunk egyenletesen sima bársonyosan krémes állagú.Főzni már nem kell,csak melegíteni szükség szerint.A húsgombóccal, és párolt rizzsel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése